Continutul e pentru cititori reali, nu pentru roboti

Modul in care gandim materialele pe care le cream, s-a schimbat de-a lungul timpului. Desi, in continuare, se scrie foarte mult, se publica mult, toate postarile si articolele au ca nucleu nevoile si preferintele oamenilor. Si, pe buna dreptate, asta este abordarea castigatoare pe termen lung.

Totusi, nu doar cititorii umani trebuie sa aprecieze continutul, ci si cei virtuali, respectiv algoritmii. Ei invata sa inteleaga comportamentul uman, insa verifica din punct de vedere tehnic, tot ceea ce o agentie marketing sau un creator de continut posteaza.

In calitate de specialisti, folosim diverse instrumente ca sa ajutam brandurile sa creasca in online, dar ne folosim creativitatea si empatia ca sa le conectam si mai mult cu publicul lor. In acelasi timp, nu uitam ca strategiile noastre trebuie sa se alinieze la cerintele publicului si la cele ale algoritmilor moderni de astazi.

 

De la tehnic la valoros

Multi ani, strategiile de content marketing erau construite in jurul unei obsesii de a integra cat mai multe cuvinte cheie in articole, pagini de destinatie si alte materiale. Astazi, profesionistii lucreaza mult mai strategic si eficient. Marketing PRO, o agentie seo cu experienta vasta in domeniu, se concentreaza pe valoarea oferita si nu doar pe excelenta tehnica.

In loc sa ne intrebam constant ce expresii sa mai integram, incepem cu problemele pe care audienta ta vrea sa le rezolve si ii oferim exact ceea ce cauta si are nevoie. Aceasta schimbare de perspectiva, transforma textele create in conversatii autentice, in surse valoroase care nu-si pierd utilitatea in timp.

In materie de tehnici folosite, putem mentiona:

  1. Prioritizarea problemelor reale inaintea cuvintelor cheie
  2. Scrierea continutului pentru oameni si optimizarea pentru motoarele de cautare
  3. Masurarea succesului prin angajament si nu doar prin trafic

In momentul in care ceea ce creezi, raspunde la intrebari reale si ofera solutii concrete, publicul consuma informatia dar o si distribuie. Daca vrei nu doar sa fii usor de gasit pe internet, ci si apreciat si urmarit, o agentie copywriting ca a noastra te poate ajuta. Stim cum sa facem content optimizat atat pentru „roboti”, cat si pentru oameni.

 

Puterea textelor scrise cu empatie

Probabil multi cred ca, a fi empatic, inseamna sa fii sentimental sau sa exagerezi cu emotiile. De fapt, lucrurile stau cu totul altfel: intelegi cu adevarat prin ce trece cititorul tau in momentul in care ajunge sa-ti citeasca materialele. Mesajele empatice anticipeaza indoielile, frustrarile si sperantele, oferind informatia potrivita intr-un format cat mai accesibil.

Un brand care are o abordare empatica in scrierea continutului, nu-si impune vocabularul tehnic, ci mai degraba:

  • Vorbeste pe intelesul audientei sale
  • Asculta si intelege probleme, dorinte si nevoi
  • Nu ofera promisiuni goale, ci construieste incredere prin solutii aplicabile

Cititorii isi pot da seama daca ceea ce citesc, este scris de cineva care si-a dat interesul sa livreze ceva cu adevarat util. De asemenea, isi dau seama si daca acel material a fost scris in fuga, de catre un instrument digital. De aceea, tu trebuie sa-i faci sa simta ca te-ai implicat, ca-ti pasa de ei si vei reusi sa creezi conexiuni autentice.

Mediul digital este suprasaturat de informatii. Cei ce vor sa fie memorabili si sa creasca, au nevoie de o comunicare cat mai reala si centrata pe clienti. Asadar, daca stii sa comunici cu empatie, ceea ce vei castiga va fi mai mult decat conversii.

 

Si algoritmii urmaresc comportamentul uman

Nu este un paradox, ci o realitate faptul ca acestia urmaresc modul in care oamenii se comporta pe internet. Timpul petrecut pe o pagina, interactiunile si feedback-ul sunt toate niste semnale clare ca site-ul pe care l-au navigat, este relevant pentru ei. Acesta este unul dintre aspectele care influenteaza pozitionarea in rezultate.

Motoarele de cautare evalueaza contextul, relevanta si utilitatea reala a textelor. Ele au invatat sa diferentieze materialele „seci” sau scrise doar cu scop SEO spre exemplu, de cele create pentru utilizatori. Metodele de comunicare care pun oamenii pe primul loc, sunt mai eficiente din punct de vedere al vizibilitatii online.

Atunci cand un brand creeaza mesaje care aduc valoare, utilizatorii reactioneaza intr-un mod pozitiv la ele, iar algorimtii observa asta si recompenseaza paginile sau articolele respective. Asadar, strategiile castigatoare, sunt cele care servesc simultan ambelor audiente.

Iata, concret, ce cauta motoarele de cautare si ce obtin cititorii:

Pentru motoarele de cautare Pentru cititori
Structura clara Informatii usor de urmarit si asimilat
Link-uri Confirmarea utilitatii si aprofundarea informatiei
Design mobile-friendly Experienta placuta si citire confortabila
Continut bogat Raspunsuri complete la intrebari

 

Poti castiga pe toate fronturile

Nu trebuie sa alegi intre a fi gasit si a fi apreciat, pentru ca le poti avea pe amandoua daca abordezi content marketingul mai inteligent. In timp ce altii inca se mai chinuie sa-l „pacaleasca” pe Google, tu concentreaza-te pe construirea unor relatii solide prin tehnici sanatoase. Asa vei reusi sa fii memorabil, chiar si intr-un mediu digital in care competitia e foarte intensa.

Scroll to Top