Astazi, gasim pe internet o multime de business-uri: unele pe primele pozitii, altele pe a treia pagina pe Google si altele care inca nu au fost descoperite de clienti. Vizibilitatea este esentiala pentru a-ti vinde produsele si serviciile, insa nu este singura care conteaza.
In multitudinea de cuvinte cheie, metrici masurati si strategii de promovare, una dintre cele mai importante piese din „puzzle-ul” marketingului, este intentia oamenilor de a cumpara. In calitate de agentie seo, noi stim ca asta este ceea ce face diferenta dintre simplele vizite pe un site si cele care genereaza conversii.
Ca antreprenor care-si doreste sa-si dezvolte afacerea, este esential sa descoperi motivul real din spatele fiecarei interactiuni din online. Daca faci asta, poti scrie si livra continut adaptat, poti construi incredere si loialitate, dar si o pozitie puternica pe piata care-ti va aduce mai multe vanzari.
De ce conteaza mai mult decat cuvintele cheie
Cuvintele cheie, identificate si utilizate intr-o strategie SEO, iti spun ce anume cauta oamenii pe internet. Intentia, pe de alta parte, iti spune de ce cauta acel ceva. O agentie marketing, ca a noastra, exploreaza in detaliu acest „de ce” pentru ca doar asa putem ghida strategia catre obiectivele tale de promovare si de business.
Sa spunem ca, un utilizator, cauta pe internet „pantofi sport”. Acesta s-ar putea afla in faza in care doar se documenteaza, cauta sa compare niste optiuni sau chiar este interesat sa cumpere. Asadar, nu doar expresia in sine conteaza, ci si scopul cautarii efectuate.
Daca o ignori si iti indrepti atentia doar spre optimizarea pentru cuvinte cheie, risti sa:
- Atragi trafic care nu converteste
- Comunici mesaje gresite, la momentul nepotrivit
- Creezi frustrare si confuzie
- Pierzi oportunitati de pozitionare in fata oamenilor potriviti
Nu stii exact unde se pierde atentia publicului tau si cum sa atragi clientii cu adevarat interesati? Incepe cu o analiza detaliata a site-ului tau si a prezentei online. Marketing PRO iti ofera un audit seo gratuit si te ajutam sa identifici expresiile potrivite de cautare, dar si contextul in care ele genereaza conversii reale.
Legatura dintre intentie si cresterea vanzarilor
Alinierea comportamentului de cautare a utilizatorilor cu mesajele tale, faciliteaza decizia de cumparare. In termeni simpli, asta inseamna ca nu fortezi vanzarea, ci o ajuti sa se intample natural. O persoana care nu e gata sa cumpere, va dori mai mult sa se informeze. Tu trebuie sa fii pregatit sa-i oferi informatii valoroase, care s-o incurajeze sa faca si o achizitie.
Cei ce inteleg aceste nuante, isi pot construi strategii mai eficiente care le aduc si rezultate:
- Continut educational, care consolideaza increderea
- Comparatii si review-uri care faciliteaza decizia
- Indemnuri la actiune clare si procese de cumparare simple
- Imbunatatirea reputatiei si prezentei in online
Nu trimiti acelasi mesaj tuturor, ci il adaptezi in functie de stadiul in care se afla fiecare segment de public, in procesul de cumparare. In plus, daca iti arati interesul fata de nevoile reale ale oamenilor, poti castiga mai repede increderea lor, dar si mai multe conversii.
O astfel de abordare, te ajuta sa vinzi mai inteligent. Esti prezent acolo unde conteaza, cu resursele care conteaza si pentru oamenii care au nevoie de ele. Nu trebuie sa-i fortezi sa ajunga unde iti doresti, pentru ca abordarea ta ii va conduce acolo natural, in ritmul potrivit.
Bune practici pe care sa le aplici
In marketingul modern de astazi, fiecare pagina web, mesaj sau campanie trebuie sa raspunda la intrebarea „ce vrea cu adevarat un utilizator in acel moment?”. In momentul in care reusesti sa aliniezi structura, tonul comunicarii si obiectivul paginii la motivatia clientului, atunci apar si conversiile.
Iata cateva bune practici pe care e bine sa le aplici in acest context:
Aspecte | De ce functioneaza |
Stabileste un scop pentru fiecare pagina | Te ajuta sa livrezi exact ce asteapta vizitatorul |
Scrie continut adaptat etapelor | Poti raspunde nevoilor oamenilor mai eficient |
Masoara comportamentul in timp real | Intelegi ce functioneaza si ce trebuie schimbar |
Totul trebuie implementat cu atentie si trebuie organizat eficient. Ce inseamna asta? Sa te asiguri ca paginile si mesajele tale au un scop clar si sunt construite pentru acel scop: informare, evaluare, vanzare. De asemenea, poti adapta totul pe parcurs, pe masura ce vezi cum se schimba datele despre comportamentul utilizatorilor.
Daca vrei sa ai succes, concentreaza-te mai mult pe valoare si mai putin pe cantitate. Este bine sa pornesti cu un plan concret, sa verifici constant daca ceea ce comunici raspunde realitatilor din piara. Asta face diferenta intre un brand care doar „vorbeste” si unul care vinde si creste.
Fii acolo unde trebuie, cu mesajul potrivit si la oamenii potriviti
In promovarea online, totul se intampla cu un scop, asa cum si oamenii interactioneaza cu brandurile avand un anumit scop. Atunci cand pui acest aspect in centrul deciziilor si tacticilor tale de marketing, vanzarile iti vor creste natural. Oferi ceea ce cauta oamenii, exact atunci cand au nevoie si asta te pozitioneaza ca un brand de incredere.