Traim intr-o lume digitala, in care aproape orice poate fi automatizat: conversatiile, campaniile publicitare, designul, chiar si creativitatea. Astazi, exista chatbot-uri care raspund pe site-uri web, algoritmi care optimizeaza campaniile, pe scurt, inteligenta artificiala e peste tot.
Pentru oamenii de marketing si pentru creatorii de continut, este un partener de nadejde si pe buna dreptate. Ii ajuta sa scaleze repede, sa produca eficient si sa livreze des. Dar hai sa fim sinceri: nu te poti baza in totalitate pe roboti. Pentru un serviciu de realizare magazin online, ai nevoie de specialisti reali care iau decizii si creeaza ceva functional.
In goana dupa eficienta, multe branduri uita un lucru esential, si anume faptul ca oamenii nu vor sa vorbeasca cu un algoritm „imbracat in haine de brand”. Cauta oameni adevarati in spatele unui logo, care au emotii reale si povesti autentice. Asadar, provocarea ta, ca brand, este sa ramai autentic si sa vorbesti uman, chiar daca ai la dispozitie toate instrumentele ca sa faci totul mai rapid si simplu.
Automatizeaza procesele, nu emotiile
AI-ul este bun pentru generarea de titluri, analize, segmentari si multe alte lucruri care tin de partea tehnica a marketingului. Dar, pentru optimizare Shopify spre exemplu, ai nevoie de specialisti cu experienta, asa cum suntem noi la Marketing PRO.
Acolo unde e nevoie de suflet si emotie, nu poti folosi tehnologia mai ales atunci cand scrii texte pentru public. Bineinteles, te poate ajuta cu idei, expresii sau referinte, insa tu esti cel care trebuie sa-si puna amprenta peste tot ceea ce creezi automat.
Iata cum e bine sa folosesti tehnologia:
- Ca pe un asistent care iti face „temele plictisitoare”
- Pentru a testa mai multe headline-uri
- Pentru programarea continutului
Instrumentele inteligente, iti pot da impresia ca fac totul pentru tine. Aceasta este una dintre capcanele in care multe afaceri cad si ajung sa se indeparteze de clientii lor, pentru ca nu mai par umane. Emotiile nu pot fi automatizate, asa ca mai bine scrii texte putin „sifonate” dar reale, decat unele perfecte si fara esenta. O agentie marketing te poate ajuta sa eviti aceasta capcana si sa te exprimi asa cum esti in fata publicului tau.
Vorbeste personal – robotii nu pot fi empatici
Conexiunea personala conteaza mai mult decat oricand, iar oamenii nu mai vor sa tot primeasca mesaje generice si raspunsuri „goale”. Poti antrena un algoritm sa recunoasca niste cuvinte cheie specifice si sa dea raspunsuri oarecum empatice, insa nu poate simti cu adevarat ce simte si traieste clientul tau.
Empatia reala, vine doar din:
- Experienta
- Atentie
- Prezenta umana
Sa vorbesti personal, intr-o lume in care continutul creat artificial e la ordinea zilei, este arma ta secreta. Asta inseamna sa-ti povestesti experienta, esecurile, sa-ti asculti si intelegi audienta, sa-ti adaptezi tonul si mesajul in functie de reactii, practic, inseamna sa fii real si prezent.
Ceea ce poti spune cu adevarat, nu poate fi replicat nici de concurenta, nici de algoritmi. Daca esti activ in comunicarea cu audienta si raspunzi sincer la mesaje si intrebari, vei fi perceput ca pe un partener de dialog si nu doar ca pe un emitator. Asta arata oamenilor ca esti interesat, implicat si dornic sa raspunzi la nevoile lor.
Scrie autentic si fa-te remarcat
Daca internetul e plin de aceleasi mesaje si texte, cum te poti tu diferentia de restul? Singura ta sansa, este sa valorifici autenticitatea. Nu incerca sa suni ca toti ceilalti din industria ta, ci concentreaza-te sa fii tu insuti, sa-ti faci propria voce auzita si astfel, te vei face remarcat.
Autenticitatea mai inseamna si curaj: curajul sa spui ce crezi, sa fii vulnerabil, sa nu urmezi mereu trendurile doar pentru ca sunt populare. Cand alegi sa mergi in aceasta directie, poti ajunge sa-ti construiesti o voce recognoscibila chiar si fara sa-ti arati logo-ul.
Iata cum iti poti construi o voce inconfundabila:
Metode | Detalii |
Scrie cu intentie | Scopul si obiectivele sunt importante, dar incearca sa transmiti emotii prin toate mesajele create |
Lasa povestile reale sa vorbeasca | Nu lasa aparentele sa te descrie, ci foloseste-te de testimoniale, studii de caz si recenzii |
Nu te teme sa fii diferit | Opiniile nepopulare dar exprimate cu onestitate, pot atrage atentia si increderea oamenilor |
Strategia de promovare, produsele, designul folosit pot fi copiate, insa nu si personalitatea si experientele care te-au format ca brand. Investeste in dezvoltarea vocii autentice si foloseste-o constant in tot ceea ce faci: de la descrieri de produse, pana la raspunsuri in comentarii.
Brandul tau nu e un robot cu logo
Instrumentele digitale sunt rapide si eficiente, insa nu au viziune, voce si emotii. Foloseste-le pentru imbunatatirea mesajelor pe care le creezi, pentru eficientizarea proceselor, dar nu te lasa „inlocuit” de ele. Indiferent cat de mult va mai avansa tehnologia, un lucru este sigur: oamenii cumpara de la oameni si nu de la roboti deghizati in branduri.